Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2394022556 – 2394026249 j.mouroutsou@yahoo.gr

Το πρωί που ξυπνήσατε μπορεί να αποφασίσατε να μείνετε με τις πιτζάμες. Ίσως να περάσατε και κάποια ώρα μπροστά στην τηλεόραση, πριν αποφασίσετε να ξεκινήσετε με τις εκκρεμότητες της ημέρας. Ίσως όλα αυτά να συνδυάζονται με τη γενικότερη αίσθηση “Τι σημασία έχει; Αφού όλα έχουν παγώσει”, που επικρατεί παντού και πολύ πιθανόν να έχει επηρεάσει κι εσάς.

Κι όμως, αυτή η περίοδος είναι μία καλή στιγμή – γιατί μας αναγκάζει να αναλογιστούμε: “Τι είναι ο χρόνος τελικά;”

Σκεφτείτε το εξής: Πίσω στην προ – κορονοϊό εποχή, οι επιχειρηματίες πάντα ανησυχούσαν για το πότε. Πότε:

  • Είναι η κατάλληλη στιγμή για να αφήσω τη δουλειά μου και να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση;
  • Να εισάγω το νέο μου προϊόν στην αγορά;
  • Να μιλήσω με επενδυτές για να συγκεντρώσω χρήματα;
  • Να επικοινωνήσω με τον συνεργάτη ή να στείλω εκείνη την προσφορά σε έναν νέο πελάτη;
  • Πότε, πότε, πότε, πότε;

Επιχειρηματίες που έχουν διακριθεί για τις επιτυχίες τους παγκοσμίως, έχουν συνήθως την ίδια απάντηση: “Κάντε το επιτέλους!”

Για παράδειγμα, ο συνιδρυτής του LinkedIn, Reid Hoffman, λέει ότι:

“Εάν δεν ντραπείτε την πρώτη φορά που θα εισάγετε το προϊόν σας στην αγορά, τότε μάλλον το κάνατε πολύ αργά.”

Reid Hoffman, LinkedIn

Ο παράγοντας “τελειομανία”

Άνθρωποι όπως ο Reid Hoffman μάχονται ενάντια στην τελειομανία. Ξέρουν ότι το τέλειο δεν υπάρχει, ειδικά στην αρχή. Πόσες μεγάλες εταιρείες δεν έχουμε ακούσει που ξεκίνησαν είτε με το να είναι έτοιμες μόνο κατά το ήμισυ, ή απλά βασισμένες σε μία ανόητη ιδέα στην οποία κανείς δεν πίστευε.

Απλώς είναι αδύνατον να κάνουμε μία τέλεια αρχή. Είναι δυνατόν μόνο το να εισάγουμε μία ατελή ιδέα στον κόσμο και να μάθουμε από την απάντηση πως μπορούμε να τη βελτιστοποιήσουμε. Κι από εκεί κι έπειτα να συνεχίσουμε να τη βελτιστοποιούμε διαρκώς.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συναντήσει αυτή την άποψη στο παρελθόν. Ίσως και να μας ενέπνευσε, να συμφωνήσαμε μαζί της. Όταν όμως έρχεται η σειρά μας να την κάνουμε πράξη, δυσκολευόμαστε να αγκαλιάσουμε αυτή την ατέλεια και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση της ιδέας μας.

Άλλωστε, μάθαμε να ζούμε σε έναν κόσμο που είχε μόνο εικόνες τελειότητας. Εταιρίες που εκτοξεύτηκαν στην κορυφή “από τη μία μέρα στην άλλη”. Ανθρώπους να δημοσιεύουν στα Κοινωνικά τους Δίκτυα τις ωραιοποιημένες ζωές τους.
Μέσα από αυτή την προβολή της τελικής επιτυχίας αρχίσαμε να ανησυχούμε ότι εμείς δε θα μπορούσαμε ποτέ να τα καταφέρουμε με τις ατελείς ιδέες μας. Έτσι, τις αφήσαμε στο περιθώριο και μείναμε να περιμένουμε την τελευταία στιγμή. Και αυτή δεν ήρθε ποτέ.

Και μετά ήρθε η κατάσταση πανδημίας στην οποία μας έβαλε ο κορονοϊός. Έτσι λοιπόν τα τέλειά μας σχέδια καταρρίφθηκαν το ένα πίσω από το άλλο. Κι εμείς προσπαθούμε να βρούμε και πάλι την ισορροπία μας σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων. Και θα τα καταφέρουμε, θα τη βρούμε.

Για να έρθει αυτή η κατάσταση και να μας αποδείξει ότι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως τελειότητα απλά δεν υφίσταται. Κι αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να μας αγχώσει. Αντιθέτως, η συνειδητοποίηση αυτή είναι εδώ για να μας απελευθερώσει. Μιας και χωρίς προσδοκίες μπορούμε απλά να αναθεωρήσουμε την ιδέα μας και να τη μελετήσουμε και πάλι από την αρχή.

Ας αφήσουμε τη σκοπιά του πόσο βρίσκεται κοντά στο να γίνει τέλεια και ας σκεφτούμε:

  • Προσφέρει κάτι στο κοινό μας;
  • Είναι χρήσιμο, δίνει κάποια αξία; Αν ναι, ποια είναι αυτή;

Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται με το κατά πόσο αυτό που προσφέρουμε ικανοποιεί τις προσδοκίες που έχουμε μέσα στο μυαλό μας για το τέλειο. Οι πελάτες μας έχουν ανάγκες και αναζητούν πως θα τις καλύψουν με τον καλύτερο και ευκολότερο τρόπο.

Ειδικά στη σημερινή εποχή που η ψευδαίσθηση του τέλειου έχει καταρριφθεί είναι η ώρα να κάνετε την αρχή. Ακόμη κι αν έξω φαντάζουν όλα πως έχουν παγώσει, κανείς δε σας σταματάει από το να σηκώσετε το τηλέφωνο ή να στείλετε αυτό το email στον πελάτη ή τον συνεργάτη σας για να κάνετε την αρχή.

Μέσα από ένα βήμα και μία μέρα τη φορά. Και με βασικό προβληματισμό σε κάθε μας κίνηση:

“Τι έχω να προσφέρω στην αγορά; Για ποιον λόγο το χρειάζεται ο κόσμος;”

Λογιστικό Γραφείο Ιωάννας Μουρούτσου.

Δείτε τις Υπηρεσίες μας.

Επικοινωνήστε μαζί μας.

Call Now Button