Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2394022556 – 2394026249 j.mouroutsou@yahoo.gr

Οικονομικά Επιχείρησης: Όσο απλό και εύκολο είναι να έχουμε τακτοποιημένες τις καθημερινές μας συναλλαγές, όταν προστίθενται όλες οι υπόλοιπες υποχρεώσεις και τα έκτακτα της καθημερινότητάς μας τα πράγματα δυσκολεύουν.

Μπορεί να τα έχουμε συζητήσει και μαζί πολλές φορές στις συναντήσεις μας, όταν με ρωτάτε με ενδιαφέρον τι μπορείτε να κάνετε ώστε να μην παραλείπετε τίποτα και να μη χάνετε τις προθεσμίες μας. Γνωρίζω όμως ότι αποτελεί πρόκληση για όλους μας το να τηρούμε όλες αυτές τις λεπτομέρειες που περιλαμβάνουν τιμολόγια, αποδείξεις και συναλλαγές.

Σε αυτό το άρθρο σας έχω συγκεντρώσει κάποιες ιδέες οι οποίες πιστεύω, μέσα από την εμπειρία μου, ότι θα βοηθήσουν κι εσάς να οργανώσετε όλες αυτές τις καθημερινές λεπτομέρειες οι οποίες στο τέλος του μήνα θα κάνουν εύκολο να έχετε όλα όσα χρειάζονται συγκεντρωμένα σε ένα σημείο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να γλιτώσετε χρόνο, αλλά και να βοηθήσετε τους συνεργάτες σας και τον λογιστή σας.

Κρατήστε ημερολόγιο

Κατά προτίμηση χειρόγραφο. Φροντίστε να έχετε δίπλα σας ένα σημειωματάριο στο οποίο να σημειώνετε όλα όσα συνέβησαν μέσα στην ημέρα, ειδικά όσα έχουν να κάνουν με τις συναλλαγές σας. Πληρωμές που κάνατε, εισπράξεις πελατών, νέες συμφωνίες. Όλα όσα συμβαίνουν μέσα στην ημέρα και πάνω στην ταχύτητα σκέφτεστε: “Να θυμηθώ να το γράψω στη συνέχεια, για να μην το ξεχάσω.”

Πολύ πιθανόν να το έχετε παρατηρήσει κι εσείς, αλλά τις περισσότερες φορές το μπέρδεμα γίνεται για όλα όσα ήταν να καταγράψουμε αργότερα, αλλά δεν το κάναμε ποτέ. Δεν είναι περίεργο και το μόνο σίγουρο είναι ότι δε συμβαίνει μόνο σε εμάς.

Αν είναι όμως να μάθουμε κάτι από όλες εκείνες τις φορές που την πατήσαμε, είναι πως καλύτερα να καταγράφουμε τα πάντα εκείνη τη στιγμή. Δοκιμάστε το και μην είστε αυστηροί με τον εαυτό σας. Θα χρειαστεί λίγος καιρός μέχρι να γίνει αυτό η νέα σας συνήθεια. Θα παρατηρήσετε όμως πως, μόλις τα καταφέρετε, θα σας ξεκουράσει από πολλά.

Δημιουργήστε έναν φάκελο “Της Καθημερινότητας”

Τόσο σε φυσική μορφή, όσο και στον υπολογιστή σας. Ο σκοπός του φακέλου αυτού είναι να πετάτε μέσα σε αυτόν όσα δεν προλαβαίνετε να ταξινομήσετε εκείνη τη στιγμή. Αποδείξεις, τιμολόγια, σημαντικά έγγραφα που θα σας χρειαστούν.

Ο σκοπός φυσικά δεν είναι να μείνουν εκεί για πάντα. Ορίστε μία συγκεκριμένη ημέρα και ώρα της εβδομάδας όπου θα τακτοποιήσετε όλα όσα υπάρχουν σε αυτούς τους φακέλους (του υπολογιστή και της φυσικής μορφής) στα σημεία που χρειάζεται να βρίσκονται. Έτσι, όταν είναι η ώρα να παραδώσετε στον λογιστή σας τα έγγραφα που χρειάζονται, δε θα αγχώνεστε μήπως αφήσατε κάποιο τιμολόγιο στο αυτοκίνητο ή μέσα σε κάποια τσάντα.

Βάλτε ημερομηνία στα πάντα

Όπως και να το κάνουμε, οι λογιστικές και φορολογικές μας υποχρεώσεις πάνε πάντα μαζί με μία καταληκτική ημερομηνία. Τι καλύτερο από το να βάλετε όλες αυτές τις ημερομηνίες στην ατζέντα σας ώστε να μη χάσετε καμία.
Μπορείτε μάλιστα να βάλετε μία υπενθύμιση, λίγες ημέρες πριν από κάθε καταληκτική ημερομηνία. Να θυμάστε: Άνθρωποι είμαστε και μάλιστα με μία απαιτητική καθημερινότητα. Όση περισσότερη βοήθεια προσφέρουμε στον εαυτό μας, τόσο το καλύτερο.

Στο τέλος της ημέρας

Όσο κουραστικό κι αν φαίνεται εκείνη τη στιγμή που θέλετε να κλείσετε τα πάντα και να γυρίσετε σπίτι, θα δείτε μεγάλη διαφορά σε βάθος χρόνου αν αφιερώσετε λίγη ώρα για να συγκεντρώσετε όσα συνέβησαν μέσα στην ημέρα.
Μην έχετε κατά νου μόνο τις οικονομικές σας συναλλαγές εδώ. Κάντε μία ανασκόπηση της ημέρας:

  • Ποιες εργασίες ολοκληρώσατε;
  • Αφήσατε εκκρεμότητες για αύριο; Ποιες είναι αυτές;
  • Τι πήγε καλά και τι όχι; Μην επικεντρωθείτε μόνο σε όσα δεν πήγαν καλά. Συνηθίζουμε να το κάνουμε αυτό. Χαρείτε για τις μικρές νίκες τις ημέρας και σκεφτείτε τι θα μπορούσε να πάει καλύτερα την επόμενη φορά για τις μικρές ήττες.
  • Τι είναι απαραίτητο να τακτοποιήσετε από σήμερα και δεν μπορεί να αναβληθεί για αύριο;

Όπως σε όλα στη ζωή, έτσι και στην οικονομική μας οργάνωση, η επιτυχία κρύβεται στις μικρές καθημερινές συνήθειες.

Για να δίνουμε όμως σε όλα τη σημασία που πρέπει στη ζωή και να μην τα μεγαλοποιούμε, αρκεί να θυμόμαστε τον κανόνα 80 / 20 και ας τον εφαρμόσουμε και εδώ:
Η καθημερινότητα είναι γεμάτη από πράγματα που δεν είχαμε υπολογίσει. Αρκεί λοιπόν να είμαστε συνεπείς στο 80% του χρόνου μας και να επιτρέπουμε πάντα στον εαυτό μας ένα 20% να αφεθεί και να κάνει λάθη. Άλλωστε, μέσα από αυτά δε μαθαίνουμε;

Λογιστικό Γραφείο Ιωάννας Μουρούτσου.

Δείτε τις Υπηρεσίες μας.

Επικοινωνήστε μαζί μας.

Call Now Button