Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 2394022556 – 2394026249 j.mouroutsou@yahoo.gr

Είναι αλήθεια ότι τα πρώτα χρόνια λειτουργίας μίας επιχείρησης, επικεντρωνόμαστε στην επιβίωσή της. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να έχουμε από την πρώτη στιγμή στο πίσω μέρος του μυαλού μας την ανάπτυξη της επιχείρησής μας.

Η επένδυση στη διαρκή εξέλιξη είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσετε τις πιθανότητες ότι η εταιρεία σας όχι μόνο θα διαρκέσει αλλά θα συμβάλει επίσης στην οικονομική σας ευημερία και ένα σταθερό οικονομικό μέλλον.

Πως θα μπορούσατε λοιπόν να κάνετε το επόμενο βήμα από το αρχικό επίπεδο της επιβίωσης στο επόμενο της ανάπτυξης; Τι μπορείτε να κάνετε για να μετατρέψετε την επιχείρησή σας σε μία σταθερή δύναμη που αναπτύσσεται διαρκώς με την πάροδο του χρόνου; Όπως κάθε στοιχείο της λειτουργίας μιας επιχείρησης, υπάρχουν πολλές στρατηγικές ανάπτυξης που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Επενδύστε στους υπάρχοντες πελάτες

Η απόκτηση νέων πελατών δεν είναι ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της επιχείρησής σας. Πολλές φορές, οι πελάτες που έχετε ήδη είναι το καλύτερο μέρος να απευθυνθείτε για την αύξηση των πωλήσεών σας. Μελέτες δείχνουν ότι η βελτίωση της διατήρησης των πελατών βελτιώνει επίσης την αξία μιας εταιρείας.

Οι πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει από εσάς μια φορά είναι πιο πιθανό να το κάνουν ξανά, ειδικά εάν έχουν θετική εμπειρία από τη συναλλαγή με την επιχείρησή σας. Καταγράψτε τα στοιχεία επικοινωνίας και τις προτιμήσεις αγορών των πελατών που ήδη έχετε. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες στη στρατηγική marketing που ακολουθείτε για να μετατρέψετε τους πελάτες αυτούς σε επαναλαμβανόμενους.

Σημαντικό: Η εφαρμογή ενός συνδυασμού στρατηγικών τόσο για τη διατήρηση των παλαιών πελατών όσο και για την απόκτηση νέων είναι πιθανόν να σας οδηγήσει σε πολύ ελπιδοφόρα επίπεδα ανάπτυξης.

Ζητήστε συστάσεις

Ένας εναλλακτικός τρόπος για να αξιοποιήσετε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας είναι ως διαφήμιση σε ανθρώπους που δε σας γνωρίζουν ακόμα. Ένας τρόπος να το κάνετε αυτό είναι να από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας να σας προτείνουν σε κόσμο ή να μοιραστούν την εμπειρία τους μέσα από ένα κείμενο, ή και ένα video. Στη συνέχεια, με την έγκρισή τους φυσικά, μπορείτε να μοιραστείτε όσα είπαν με το καταναλωτικό σας κοινό.

Έχει αποδειχθεί άλλωστε ότι η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης είναι από στόμα σε στόμα. Ο κόσμος εμπιστεύεται περισσότερο την εμπειρία ενός καταναλωτή από ένα διαφημιστικό μήνυμα. Κάτι τέτοιο είναι λογικό.

Αν έχετε πελάτες που σας αγαπούν και έχουν επωφεληθεί από όσα προσφέρετε, γιατί να μην το κάνετε γνωστό και στον υπόλοιπο κόσμο που σας χρειάζεται;

Ελαχιστοποιήστε τα κόστη της επιχείρησής σας

Η αύξηση της παραγωγής το κλειδί για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Εάν όμως, καθώς επεκτείνετε το μερίδιό σας στην αγορά, συνεχίσετε να αυξάνετε το κόστος σας, διατρέχετε τον κίνδυνο να μην έχετε στο τέλος χρήματα για να επενδύσετε στην επιχείρησή σας ή να αρχίσετε να έχετε κέρδος από αυτή.

Έτσι, ενώ ψάχνετε τρόπους ανάπτυξης, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο κόστος που σχετίζεται με τη λειτουργία της επιχείρησής σας και τη διάθεση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας στην αγορά. Η μείωση αυτών των δαπανών μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να δοθεί στην επιχείρησή σας η ταμειακή ροή που σας χρειάζεται για να αναπτυχθεί και να σταθεροποιηθεί. Υπάρχουν δύο βασικές προσεγγίσεις για τη μείωση του κόστους:

  •     Μείωση ή εξάλειψη των προϊόντων / υπηρεσιών χαμηλής απόδοσης.
  •     Βελτίωση του κύκλου εργασιών αποθέματος μέσω νέων τακτικών μάρκετινγκ και πωλήσεων

Σημαντικό: Προτεραιότητα είναι πάντα η ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων – υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης των πελατών σας. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να μην επηρεαστούν οι σχέσεις σας με τους εργαζομένους σας.

Ευτυχείς πελάτες και ενθουσιώδεις υπάλληλοι είναι δύο βασικοί μοχλοί της ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Η μείωση του κόστους σε αυτούς τους τομείς θα βλάψει τελικά την ικανότητα της επιχείρησής σας να επεκταθεί, ακόμη και αν σας προσφέρει μεγαλύτερη ταμειακή ροή βραχυπρόθεσμα.

Επεκτείνετε τη διείσδυση της επιχείρησής σας στην αγορά

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ανάπτυξης της επιχείρησής σας, διαθέτοντας το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε μια νέα ομάδα πελατών.

Δημιουργία καταστημάτων σε νέες τοποθεσίες: Οι νέες τοποθεσίες μπορούν επίσης να είναι online, όπως ένα website με ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό σας επιτρέπει να τοποθετήσετε το προϊόν σας σε νέους πελάτες και σε μια νέα αγορά.

Στοχεύστε σε νέα δημογραφικά κοινά: Προσδιορίστε άλλες ομάδες που θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν το προϊόν σας με παρόμοιους τρόπους με το αρχικό κοινό-στόχο σας. Μόλις εντοπίσετε μια νέα αγορά, μπορείτε να διαφημιστείτε σε μέσα που στοχεύουν αυτήν την αγορά ή να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες καμπάνιες marketing.

Βρείτε νέες χρήσεις και ανάγκες που θα μπορούσε να καλύψει το προϊόν σας: Ανακαλύπτοντας νέους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το προϊόν/ υπηρεσία σας δίνετε κίνητρο στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας να αυξήσουν την ποσότητα των αγορών σας.

Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να προσελκύσετε νέους πελάτες που μπορεί να χρειάζονται τα προϊόντα σας για διαφορετικούς λόγους.

Όλες αυτές οι προσεγγίσεις σας επιτρέπουν να επεκτείνετε το μερίδιό σας στην αγορά. Αυτό, όχι μόνο αυξάνει τις πωλήσεις, αλλά καθιστά επίσης το επιχειρηματικό σας μοντέλο πιο σταθερό. Όταν δεν βασίζεστε σε έναν μόνο τύπο πελάτη-στόχου, είναι πιο πιθανό να επιβιώσετε από πιθανές και απότομες αλλαγές στην αγορά.

Συμμετέχετε σε εκδηλώσεις και σχετικές δραστηριότητες

Μπορεί η περίοδος που διανύουμε να μην ευνοεί καθόλου την παρουσία σας σε μία εμπορική έκθεση, αλλά οι επιλογές που έχουμε για να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας δε χάθηκαν. Τον τελευταίο καιρό διοργανώνονται πολλές online εκδηλώσεις διαφόρων αντικειμένων. Η συμμετοχή σας  μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να εδραιωθείτε ως ηγέτης στον κλάδο σας.

Οι εκδηλώσεις προσελκύουν άτομα που ενδιαφέρονται ήδη για τον τύπο προϊόντος ή υπηρεσίας που προσφέρετε, ή να διευρύνετε το συνεργαζόμενο δίκτυό σας με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου σας. Αυτό ανοίγει την πόρτα σε νέες ευκαιρίες, διαφημιστικές καμπάνιες και συνεργάτες.

Κατακτήστε μια εξειδικευμένη αγορά

Εάν δεν θέλετε να επεκταθείτε σε νέες αγορές ή να προσθέσετε νέες υπηρεσίες στη ροή εσόδων σας, μπορείτε επίσης να αναπτύξετε την επιχείρησή σας εστιάζοντας πολύ σε ένα αντικείμενο. Αυτό σας δίνει την ευκαιρία να γίνετε “το μεγάλο ψάρι σε μια μικρή λίμνη”.

Μια εξειδικευμένη αγορά είναι μια στενά καθορισμένη ομάδα πελατών. Αναζητήστε ένα υποσύνολο της ευρύτερης αγοράς του οποίου οι ανάγκες δεν ικανοποιούνται και, στη συνέχεια, επικεντρωθείτε στην κάλυψη αυτών των ανεκπλήρωτων αναγκών με την καλύτερη δυνατή ποιότητα.

Συμβουλή: Για να δημιουργήσετε μια βιώσιμη ανάπτυξη, επιλέξτε μια εξειδικευμένη αγορά που είτε:

  •     Έχει αρκετό ενδιαφέρον ώστε η αγορά-στόχος σας να είναι μεγάλη και να δημιουργεί συχνές πωλήσεις.
  •     Σας επιτρέπει να τοποθετήσετε τα προϊόντα σας σε υψηλά επίπεδα τιμών ώστε να μπορείτε να επιβιώσετε και να είστε κερδοφόροι με λιγότερες πωλήσεις.

Διαφοροποιήστε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας

Το κλειδί για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας μέσω της διαφοροποίησης βασίζεται στο να χτίσετε πάνω σε ομοιότητες. Θέλετε να κάνετε ένα από τα δύο πράγματα:

  •     Επικεντρωθείτε σε προϊόντα / υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά που πουλάτε ήδη και καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών που εξυπηρετείτε ήδη.
  •     Επικεντρωθείτε σε νέα τμήματα της αγοράς με παρόμοιες ανάγκες και χαρακτηριστικά με τους υπάρχοντες πελάτες σας.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που νοικιάζει ποδήλατα βουνού το καλοκαίρι μπορεί να μετατρέψει το ανικείμενό της σε ενοικίαση σκι και χιονοπέδιλα κατά τη χειμερινή περίοδο. Η εφαρμογή μικρών αλλαγών με την πάροδο του χρόνου μπορεί να σας επιτρέψει να διαφοροποιήσετε τα προϊόντα σας και να προσεγγίσετε νέους πελάτες χωρίς υπερβολική επέκταση της επιχείρησής σας.

Αναπτύξτε ευκαιρίες Franchising

Εάν έχετε μια επιτυχημένη επιχείρηση και μπορείτε να αναπτύξετε ένα σύστημα που διασφαλίζει ότι οι άλλοι μπορούν να αναπαραγάγουν την επιτυχία σας, το franchising μπορεί να είναι ο γρήγορος δρόμος για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Σημαντικό: Το επιτυχημένο franchising εξαρτάται από την ύπαρξη μιας επωνυμίας με ευρεία απήχηση σε πολλές γεωγραφικές περιοχές, καθώς και ένα επιχειρηματικό μοντέλο που μπορεί εύκολα να αναπαραχθεί.

Για να δημιουργήσετε ένα franchise, παραχωρείτε άδεια για το επιχειρηματικό μοντέλο, τη διαδικασία και την επωνυμία σας σε franchisees που στη συνέχεια πωλούν τα επώνυμα προϊόντα και υπηρεσίες σας στη δική τους τοποθεσία, με το ίδιο όνομα με την επιχείρησή σας. Αυτό σας επιτρέπει να επεκτείνετε την προσέγγιση της αγοράς σας σε νέες τοποθεσίες, να δημιουργήσετε ευρύτερη αναγνώριση ονόματος και να δημιουργήσετε νέα έσοδα από άδειες και τοποθεσίες franchise.

Σκεφτείτε την επιλογή των εξαγωγών

Η επέκταση σε διεθνείς αγορές μπορεί επίσης να είναι μια ισχυρή ώθηση στη γραμμή παραγωγής της επιχείρησής σας.

Όπως το franchising, αυτός είναι ένας τρόπος ανάπτυξης της επιχείρησής σας με την προσέγγιση νέων πελατών σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες. Ωστόσο, απαιτεί επίσης σημαντική δέσμευση χρόνου και πόρων.

Η επέκταση διεθνώς μπορεί να είναι νομικά περίπλοκη, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τους περιορισμούς του εμπορικού και τελωνειακού νόμου σε πολλές χώρες. Μπορεί επίσης να χρειαστείτε άδεια εξαγωγής, ανάλογα με το προϊόν σας και τη χώρα στην οποία θέλετε να εξαγάγετε.

Ωστόσο, εάν έχετε τον χρόνο και τους πόρους, η εξαγωγή του προϊόντος σας επιτρέπει να εξελιχθείτε σε αγορές που προηγουμένως δεν ήταν προσβάσιμες, δημιουργώντας τεράστιες ευκαιρίες για ανάπτυξη.

Επιλέξτε τη σωστή στρατηγική ανάπτυξης για την επιχείρησή σας

Η εύρεση της σωστής στρατηγικής ανάπτυξης εξαρτάται από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επιχείρησή σας και από τους πόρους που διαθέτετε. Σκεφτείτε τι πρέπει να επενδύσετε, όπως χρήματα, χρόνο, εξειδίκευση ή προσωπικό, καθώς και την τρέχουσα αγορά, τους επιχειρηματικούς σας στόχους και τα συμφέροντα των πελατών σας.

Δεν θα είναι σωστή κάθε στρατηγική για κάθε επιχείρηση, ούτε και ταιριάζει σε κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης. Για να ξεκινήσετε:

  •     Επιλέξτε μία ή δύο ιδέες που είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σας και τις περιστάσεις σας.
  •     Δημιουργήστε ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο βάσει αυτής της στρατηγικής.
  •     Ορίστε σημεία αναφοράς ανάπτυξης, καθώς και εσόδων – εξόδων.
  •     Παρακολουθήστε αυτά τα σημεία αναφοράς τακτικά για να παρακολουθείτε την πρόοδό σας.

Παρόλο που πιθανότατα δεν θα δείτε άμεσα τα αποτελέσματα των κινήσεών σας, θα δείτε πρόοδο εάν συνεχίσετε να εφαρμόζετε το σχέδιό σας συστηματικά και με συνέπεια. Και αν μια στρατηγική δεν λειτουργεί, μπορείτε πάντα να κάνετε πίσω, να δημιουργήσετε ένα νέο σχέδιο και να δοκιμάσετε ξανά.

Φυσικά, εμείς είμαστε πάντα πλάι σας για να σας βοηθήσουμε σε κάθε βήμα της πορείας σας.

Λογιστικό Γραφείο Ιωάννας Μουρούτσου.

Δείτε τις Υπηρεσίες μας.

Επικοινωνήστε μαζί μας.

Call Now Button